BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink

La Tismana se investeşte mult în turism

 

ECONOMIA PROPAGANDISTICĂ

 

Spuneam in articolele mele recente, că „Oligarhii” nu mai înseamnă gaşca bogătaşilor naţiunii ci e un neologism, un cuvânt magic care de îndată ce e azvârlit în „popor” e mai tare ca suliţa Sf. Gheorghe răpunând balaurul. Iar cu ajutorul acestui cuvânt  magic, se va naşte la orizont o nouă pleiadă de politicieni absolut nepătaţi nişte „stele sfinte”, la a căror aureolă va lucra cu entuziasm „poporul”! „Baronoligarhia” si „petroligarhia” de până acum va apune! Chiar de mâine ele vor fi înlăturate, luminând peste biata Românie doar „popularoligarhia” salvatoare!

 

Ca să fiu totuşi exact, la răpunerea „petroligarhiei” încă se mai „lucrează”! Pentru că dacă „baronii” sunt prezenţi zilnic printre lumea politică chiar dacă băgaţi pe undeva mai prin spate, departe de microfoane şi camerele de luat vederi,  „oligarhii”  sunt ca steaua lui Eminescu: „azi o vedem şi nu e!”. Dacă întrebi un politician populist de tip PD-PLD-PNG să-ţi dea exemplu de oligarhi începe sa se bâlbâie:

- Ăăăăă! Păi un oligarh e Patriciu!

- Şi altul care mai e?

- Ăăăăă! Păi e mulţi domnule!

- Şi sunt mulţi, mulţi?

- E plină lumea domnule, nu-ţi spusei, ce tot întrebi!

 

Populism politic ieftin găseşti la tot pasul! Că e vorba de „subteranele” PSD-PNL sau de diversiunea contra Cioroianu acestea sunt teme care fac „rating” televiziunilor şi deliciul amatorilor de bâlci politic de seară. O pastilă de adormit prostimea: „Bine i-o zise mă!”

Există insă teme foarte delicate! Iar noua „popularoligarhie” în inconştienţa sa, le vehiculează mereu. Una din teme o voi aborda acum pentru că nu mai suferă amânare şi anume, cifrele economice mijloc de propagandă. Adică, fără să mă pricep nici cât negru sub unghie la economie, vin şi-i torn una de mare efect:

-          Mai, v-o spun eu! Dacă n-am avea pe ăia de muncesc sau fură prin Europa ne-am duce dracu!

Audienţa rămâne cu gura căscata la aşa un mare adevăr iar politicienii o bagă imediat pe ureche! A doua zi, jurnalele „aferente” sau pentru politicienii mai cu stare, jurnalele „din dotare”, urlă! Televiziunile se pun a cotrobăi imagini! Mamă ce „rating” o să avem!  

 

Păi s-o luăm uşurel! Nici eu nu sunt economist dar să citesc şi să analizez nişte cifre pot. Aşa, simplu şi tot pe înţelesul „poporului”!

Da! Nimeni nu neagă că banii trimişi de românii care muncesc în străinătate ajută decisiv balanţa de plăţi a României şi dacă banii aceştia n-ar exista, am avea un deficit cu câteva procente din PIB, mai mare. Guvernul, ar trebui atunci sa ia nişte măsuri.

 

Aşa cum am spus însa, banii românilor care muncesc în străinătate, sunt un motiv numai bun pentru a ataca meritele guvernării în cel mai nedemn scop propagandistic!

Pentru că fenomenul economic este cu mult mai complex. Experţii nu uită să atragă atenţia ca mare parte din banii trimişi din străinătate se duc în primul rând în consum.

Tot experţii arată, prin cifre statistice concludente, ca ponderea în bunul mers al economiei româneşti nu se datorează acestor câtorva miliarde trimise de românii din străinătate pentru întreţinerea celor de acasă. Mediul investiţional din România precum şi sectoarele economice sunt cele care au generat, doar prin evoluţia lor, în primul trimestru o creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut! Sectoarele economice pulsează sănătos zeci de miliarde de lei în economia românească! Si dimpotrivă, ne-am fi aşteptat ca din cauza migraţiei forţei de muncă în străinătate productivitatea muncii sa scadă!

Ori, anul trecut, am avut o creştere economică de 7,7 %, iar cea din zona euro a fost de până la 2%. Avem deci, un salt al productivităţii muncii de 5,7%, susţinut de investiţii care au influenţat şi creşterea monedei naţionale!

Spre exemplu, compania Dacia Piteşti, care are un personal la o treime din cât era la nivelul său de vârf, produce în prezent, de 3-4 ori mai mult, adică şi-a crescut productivitatea de 12 ori. Că aceasta este încă scăzută, din cauza unei organizări defectuoase a producţiei asta e alta poveste!

 

Problema mare a românilor este că din populism politic, politicienii si jurnalele aferente se întrec în a vopsi totul în negru aducând astfel mari deservicii mediului investiţional românesc şi forţând guvernul să bage bani în promovarea acestuia.

            Uneori însă, chiar si în aceste condiţii străinii ne fac bucata, ca un făcut!

Pentru ca tot populismul acesta ieftin le-a creat străinilor o imagine atât de dezastruoasă despre România, încât orice cifră optimistă venită de la Bucureşti e privită cu gura căscată!

O reclamă menită să promoveze mediul investiţional din România şi care a costat 100 de mii de euro s-a întors deja împotriva ţării noastre. Şi asta, pentru că The Economist a publicat greşit graficele care trebuiau să apară în paginile revistei. Orice investitor care a citit la începutul lui iunie, articolul din The Economist a putut constata că deficitul bugetar al României a fost, în 2006, de 8,5 miliarde de euro, adică de aproximativ 3 ori mai mare decât cel permis în Uniunea Europeană. Practic, în pagina dedicată României, cifrele deficitului bugetar sunt identice cu cele ale creşterii economice obţinută de România în 2006.

Reclama a fost plătită de două companii importante din România şi a costat cum spuneam 100 de mii de euro. Informaţiile privind oportunităţile de investiţii în România au fost furnizate de Ministerul Integrării Europene însă reprezentanţii The Economist în România au declarat că greşeala le aparţine în totalitate.

Au precizat ei că eroarea va fi remediată în numerele viitoare ale revistei, fără costuri suplimentare dar răul era deja făcut!

 

Intrarile de capital sunt, totuşi, foarte mari este de părere intr-un interviu la The Money Channel, analistul financiar Eugen Rădulescu, fostul preşedinte al Casei de Economii şi Consemnaţiuni, şi ele conduc la faptul că intrările de capital speculativ au un volum redus. "Avem intrări de capital din investiţii, pe toate căile care se fac în România. Cu cât e piaţa mai adâncă, influenţa jocului speculativ este mai redusă"

 

Ca o concluzie: populiştii tip PD-PLD-PNG trebuie sa fie foarte atenţi la ce scot pe gură!

Folosirea unor cifre economice în scop propagandistic pentru a ataca meritele guvernării aduce mari prejudicii ţarii şi implicit politicienilor însuşi!

            Ciocul mic, ar spune Miki Spagă!

 

 

Prof. Nicolae N. Tomoniu

Articol scris pentru revista Epoca

 

 

 

 

---

Restartare site

 

  Alte ARTICOLE

---

 

Site www.tomoniu.ro

 

© Copyright Fundaţia Tismana – 2006

Aici situl „Cu noi găsiţi orice!”

 

Conversaţi cuminţi aici: pareri@tomoniu.ro