Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
Gh. Marculescu, Asociaţia
Moşnenilor Topeşteni,
V-le Surcel, Telu Jerca şi Nicu
Tomoniu, Fundaţia Tismana
Centrul de Resurse
pentru Organizaţiile Non-profit din Oltenia -C.R.O.N.O.
PROIECTUL
,,PARTENERI PENTRU
COMUNITATE"
regândit şi elaborat pe
direcţii de aplicare de către
Biroul Integrare – Dezvoltare şi
Fundaţia Tismana
Scopul proiectului:
creşterea
gradului de implicare a ONG-urilor in stabilirea priorităţilor
şi elaborarea proiectelor de dezvoltare locala/regionala cu finanţare
de la fondurile structurale.
Obiectivele proiectului:
1. Organizarea de
forumuri locale in vederea iniţierii de proiecte comunitare in 8
oraşe din Oltenia.
2. Un nr. de 12
ONG-uri din mediul urban din Oltenia vor fi implicate ca parteneri activi in
erarhizarea nevoilor şi elaborarea proiectelor comunitare cu
finanţare de la fondurile structurale.
Instruirea in vederea
organizării Forumurilor Locale.
Scopul seminarului este instruirea participanţilor in vederea organizării unor
Forumurilor Locale pentru iniţierea proiectelor comunitare.
Pregătirea
Forumurilor Locale
Vizita de
pregătire a Forumurilor: realizarea invitaţiilor, pregătirea
materialelor, a logisticii, a sălii etc.
Organizarea Forumurile
Locale
- identificarea de
probleme/ nevoi din comunitate in jurul cărora se vor forma grupuri de
lucru care vor iniţia proiecte pentru rezolvarea acestora.
Organizarea primelor
întâlniri ale grupurilor de lucru.
- moderarea primelor
întâlniri ale grupurilor de lucru: desemnarea coordonatorilor grupurilor de
lucru, stabilirea calendarului / agendei următoarelor întâlniri
FAZELE PROIECTULUI
1) Faza de iniţiere are rolul de a
determina daca: proiectul este fezabil, exista resursele necesare, exista
interesul (cererea) pentru rezultatele acestui proiect.
ETAPELE
FAZEI DE INTIERE
1 Analiza
factorilor interesaţi
2 Analiza
problemelor / nevoilor
3 Stabilirea scopului şi
obiectivelor proiectului
4 Analiza capacitaţii
organizaţionale
5 Alegerea strategiei/soluţiei
6 Decizia privind demararea proiectului
Principii esenţiale
ale Fondurilor Structurale
1 Subsidiaritate
2 Concentrare
3 Evaluare
4 Co-finanţare
5 Parteneriat - la toate nivelurile
6 Programare
Alocarea Fondurilor
Structurale si de Coeziune
1 Prin intermediul Programelor
Operaţional , care detaliază domeniile de finanţare ce corespund
priorităţilor naţionale si ale UE
2 Suma alocata României pentru perioada
2007-2013: cca. 17 miliarde Euro
Masuri eligibile pentru
ONG
1. POS Dezvoltarea
Resurselor Umane
2. PO Dezvoltarea
Capacităţii Administrative
3. POS Mediu
4. POS Agricultura
5. PO Regional
PO Dezvoltarea
Capacităţii Administrative
Obiectivul specific
consta in creşterea performanţei administraţiei publice
1 Întărirea intervenţiilor de
politici publice in administraţia centrala
2 Dezvoltarea capacităţii de
îmbunătăţire a performantelor serviciilor in administraţia
publica
FOR
Prioritatea 1: Îmbunătăţirea infrastructurii publice regionale şi
locale
1.2 Dezvoltarea
şi modernizarea infrastructurii de sănătate şi asistenta
sociala
Prioritatea 3: Dezvoltarea turismului regional şi local
3.1 Reabilitarea
şi dezvoltarea infrastructurii zonelor turistice
3.2 Restaurarea si
valorificarea patrimoniului istoric şi cultural
3.3 Valorificarea
patrimoniului natural
Prioritatea 4: Dezvoltarea urbana durabila
4.1 Sprijinirea
regenerării urbane
PROIECTUL
„PARTENERI PENTRU
COMUNITATE”
aşa cum ne-a fost transmis
de către
Centrul de Resurse pentru
Organizaţiile Non-profit din Oltenia – C.R.O.N.O.
Scopul proiectului creşterea gradului de implicare a ONG-urilor în stabilirea
priorităţilor şi elaborarea proiectelor de dezvoltare
locală/regională ce vor fi dezvoltate de APL pentru a accesa
fondurile structurale prin realizarea de parteneriate între APL şi ONG .
Obiective:
1.
Organizarea de forumuri locale1 în vederea iniţierii de proiecte
comunitare în 8 comunităţi urbane din Oltenia.
2.
Un nr. de 12 ONG-uri din mediul urban din Oltenia vor fi implicate ca parteneri
activi în prioritizarea nevoilor şi elaborarea proiectelor comunitare cu
finanţare de la fondurile structurale
Activităţi
1. Constituirea
echipei de proiect Membrii echipei vor participa la o întâlnite de lucru care
va aborda următoarele teme: obiectivele, activităţile, bugetul,
calendarul şi metodologia proiectului, fişele de post, constituirea
echipei, modul de lucru in echipa. relaţiile contractuale (semnarea
contractelor de muncă/colaborare/prestare servicii)
2
Selectarea comunităţilor In care vor avea loc Forumurile Locale
trimiterea de scrisori către primării . Se vor trimite către
cele 40 de primării urbane din Oltenia, scrisori de invitaţie la o
sesiune de informare care va avea loc la Craiova. Sunt invitaţi să
participe câte un reprezentant al fiecărei primării, condiţia de
participare fiind ca acesta să fie însoţit de către un
reprezentant al unui ONG din comunitate. Vom recomanda primăriilor ca
reprezentantul acestora să fie primarul, unul dintre viceprimari sau
funcţionarul din cadrul primăriei împuternicit cu relaţia cu
mediul asociativ. Scrisoarea se va trimite cu 10 zile înainte de sesiunea de
informare, sesiunea de informare. Va avea loc la Craiova (durata acesteia fiind
de 2 -3 ore ). Se va prezenta proiectul, obiectivele, finanţatorii şi
se vor prezenta modalităţile de parteneriat Intre APL şi ONG-uri
dintr-o comunitate şi beneficiile unui astfel de parteneriat în vederea
atragerii fondurilor structurale. La această sesiune vor fi invitaţi
să participe şi reprezentanţii mass media, aceştia având la
dispoziţie un timp pentru a formula întrebări. Tot la această
sesiune se va înmâna atât reprezentanţilor primăriilor cât şi
reprezentanţilor ong-urilor un chestionar care va fi necesar la selectarea
comunităţilor. Acest chestionar va descrie colaborările
anterioare între APL şi ONG uri, va evidenţa problemele/nevoile în
jurul cărora fiecare
actor consideră necesitatea
unui astfel de parteneriat cât şi modalităţile de realizare a
parteneriatelor.
-
primirea aplicaţiilor şi selectarea comunităţilor. -
se va face în urma analizei aplicaţiilor trimise atât de primării cât
şi de reprezentanţii ong-urilor. Astfel vom selecta
localităţile în care vom organiza forumuri (luând în calcul interesul
manifestat de primărie şi
existenţa în comunitate a unui ONG cu capacitate de a organiza în
parteneriat cu CRONO aceste forumuri). În afară de cei 8
reprezentanţi ai ONG care vor organiza aceste forumuri se vor selecta încă
8 reprezentanţi ai altor ONG-uri care au trimis aplicaţii
(aceştia pot fi tot din cele 8 localităţi sau din altele, pregătirea acestora
fiind necesara în transmiterea experienţei prezentului proiect în alte
localităţi).
3. Instruirea în
vederea organizării Forumurilor Locale.
Se va organiza un seminar de instruire în vederea organizării
Forumurilor Locale. Scopul cursului este instruirea participanţilor în
vederea organizării unor Forumurilor Locale pentru iniţierea
proiectelor comunitare.
Cursul va avea ca durata 2 zile (1
zi hotelieră) şi se va organiza într-o staţiune montană
avându-se în vedere o distanţă cât mai mică de deplasare a
participanţilor
Participa 8 reprezentanţi ai
ONG-urilor partenere CRONO în vederea organizăm Forumurilor Locale, 8
reprezentanţi ai altor ONG-uri, echipa de proiect ( coordonatorul de
proiect, facilitatorii si 2 voluntari CRONO).
4. Organizarea
Forumurilor Locale. In
cadrul acestei etape
a proiectului consultanţii
CRONO vor efectua o prima vizită de pregătire a Forumurilor în cele 8
comunităţi selectate (se va realiza lista invitaţilor,
invitaţiile, pregătirea materialelor, a logistica, a sălii etc)
Apoi consultanţii vor modera Forumurile Locale. La acestea vor participa pe
lângă reprezentanţii ONG şi APL alţi factori
interesaţi din comunitate (instituţii si agenţi economici), iar
la acestea se vor identifica diverse probleme/nevoi din comunitate în jurul
cărora se vor forma grupuri de lucru care vor iniţia proiecte pentru
rezolvarea acestora.
Un Forum Local va avea ca
durată de desfăşurare 2-3 ore şi la acestea participă
pe lângă reprezentanţii primăriei şi ai ONG-uritor din
comunitate, reprezentanţi ai altor instituţii din comunitate (şcoala,
biserica, poliţie, autorităţi sanitare şi de mediu, presa,
reprezentanţi ai minorităţilor etc.) şi reprezentanţi
ai autorităţilor de management al programul operaţional de
dezvoltare a capacităţii administrative.
In prima parte (1 ora) se va
prezenta Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a
Capacităţii Administrative (reprezentanţii autorităţii
de management), apoi se vor identifica probleme/nevoi ale comunităţii
locale în jurul cărora se vor constitui grupurile de lucru în vederea iniţierii
de proiecte cu finanţare de la POS DCA. Se va avea în vedere ca din aceste
grupuri de lucru să facă parte şi reprezentanţii ONG-urilor
5.Organizarea
primelor întâlniri ale grupurilor de lucru. Această activitate a
proiectului are ca scop consolidarea grupurilor de lucru. Consultanţii
CRONO vor efectua câte o vizită în fiecare dintre comunităţile
în care au avut loc Forumuri şi vor modera întâlnirile grupurilor de lucru
urmărind îmbunătăţirea capacităţii de lucru ale
acestora. Astfel, la această întâlnire se va desemna persoana din cadru
fiecărui grup de lucru care va avea ca atribuţii convocarea şi
organizarea întâlnirilor ulterioare. De asemenea, se va stabili un calendar de
întâlniri ale grupurilor, agenda acestor întâlniri cât şi toate detaliile
necesare pentru ca aceste grupuri să poată să îşi
atingă obiectivele pentru care s-au constituit (redactarea unui proiect
care va ti finanţat de la POS DCA).
6.Conferinţă
de presă de diseminare a rezultatelor proiectului. În ultimele două
săptămâni ale duratei de implementare a proiectului va fi organizată
o conferinţa de presă pentru a marca încheierea proiectului şi a
prezenta opiniei publice rezultatele.
7.Evaluarea
rezultatelor proiectului. În ultima lună de proiect echipa de proiect va
evalua rezultatele obţinute prin implementarea proiectului.
1 Forumurile Locale în vederea Iniţierii de Proiecte
Comunitare ■ întâlniri publice în care participă diferiţi
actori din comunitate (instituţii, ong -uri, firme etc) în urma
cărora vor rezulta parteneriate în vederea realizării de proiecte
pentru rezolvarea problemelor identificate
Restartare: Fundatia
Tismana
Conversaţi aici: pareri@tismana.ro