bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

Gh. Marculescu, Asociaţia Moşnenilor Topeşteni,

V-le Surcel, Telu Jerca şi Nicu Tomoniu, Fundaţia Tismana

 

Centrul de Resurse pentru Organizaţiile Non-profit din Oltenia -C.R.O.N.O.

 

PROIECTUL

 ,,PARTENERI PENTRU COMUNITATE"

regândit şi elaborat pe direcţii de aplicare de către

Biroul Integrare – Dezvoltare şi Fundaţia Tismana

 

 

Scopul proiectului:

creşterea gradului de implicare a ONG-urilor in stabilirea priorităţilor şi elaborarea proiectelor de dezvoltare locala/regionala cu finanţare de la fondurile structurale.

 

Obiectivele proiectului:

1. Organizarea de forumuri locale in vederea iniţierii de proiecte comunitare in 8 oraşe din Oltenia.

2. Un nr. de 12 ONG-uri din mediul urban din Oltenia vor fi implicate ca parteneri activi in erarhizarea nevoilor şi elaborarea proiectelor comunitare cu finanţare de la fondurile structurale.       

 

Instruirea in vederea organizării Forumurilor Locale.

Scopul seminarului este instruirea participanţilor in vederea organizării unor Forumurilor Locale pentru iniţierea proiectelor comunitare.

 

Pregătirea Forumurilor Locale

Vizita de pregătire a Forumurilor: realizarea invitaţiilor, pregătirea materialelor, a logisticii, a sălii etc.

 

Organizarea Forumurile Locale

- identificarea de probleme/ nevoi din comunitate in jurul cărora se vor forma grupuri de lucru care vor iniţia proiecte pentru rezolvarea acestora.

 

Organizarea primelor întâlniri ale grupurilor de lucru.

- moderarea primelor întâlniri ale grupurilor de lucru: desemnarea coordonatorilor grupurilor de lucru, stabilirea calendarului / agendei următoarelor întâlniri

 

FAZELE PROIECTULUI

1) Faza de iniţiere are rolul de a determina daca: proiectul este fezabil, exista resursele necesare, exista interesul (cererea) pentru rezultatele acestui proiect.

 

ETAPELE FAZEI DE INTIERE

1          Analiza factorilor interesaţi

2          Analiza problemelor / nevoilor

3          Stabilirea scopului şi obiectivelor proiectului

4          Analiza capacitaţii organizaţionale

5          Alegerea strategiei/soluţiei

6          Decizia privind demararea proiectului

 

Principii esenţiale ale Fondurilor Structurale

1          Subsidiaritate

2          Concentrare

3          Evaluare

4          Co-finanţare

5          Parteneriat - la toate nivelurile

6          Programare

 

Alocarea Fondurilor Structurale si de Coeziune

1   Prin intermediul Programelor Operaţional , care detaliază domeniile de finanţare ce corespund priorităţilor naţionale si ale UE

2   Suma alocata României pentru perioada 2007-2013: cca. 17 miliarde Euro

 

Masuri eligibile pentru ONG

1. POS Dezvoltarea Resurselor Umane

2. PO Dezvoltarea Capacităţii Administrative

3. POS Mediu

4. POS Agricultura

5. PO Regional

 

PO Dezvoltarea Capacităţii Administrative

Obiectivul specific consta in creşterea performanţei administraţiei publice

1   Întărirea intervenţiilor de politici publice in administraţia centrala

2   Dezvoltarea capacităţii de îmbunătăţire a performantelor serviciilor in administraţia publica

 

FOR

Prioritatea 1: Îmbunătăţirea infrastructurii publice regionale şi locale

1.2 Dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de sănătate şi asistenta sociala

 

Prioritatea 3: Dezvoltarea turismului regional şi local

3.1 Reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii zonelor turistice

3.2 Restaurarea si valorificarea patrimoniului istoric şi cultural

3.3 Valorificarea patrimoniului natural

           

Prioritatea 4: Dezvoltarea urbana durabila

4.1 Sprijinirea regenerării urbane

 

 

 

PROIECTUL

„PARTENERI PENTRU COMUNITATE”

aşa cum ne-a fost transmis

de către

Centrul de Resurse pentru Organizaţiile Non-profit din Oltenia – C.R.O.N.O.

 

Scopul proiectului creşterea gradului de implicare a ONG-urilor în stabilirea priorităţilor şi elaborarea proiectelor de dezvoltare locală/regională ce vor fi dezvoltate de APL pentru a accesa fondurile structurale prin realizarea de parteneriate între APL şi ONG .

 

Obiective:

            1. Organizarea de forumuri locale1 în vederea iniţierii de proiecte comunitare în 8 comunităţi urbane din Oltenia.

 

            2. Un nr. de 12 ONG-uri din mediul urban din Oltenia vor fi implicate ca parteneri activi în prioritizarea nevoilor şi elaborarea proiectelor comunitare cu finanţare de la fondurile structurale

 

Activităţi

 

1. Constituirea echipei de proiect Membrii echipei vor participa la o întâlnite de lucru care va aborda următoarele teme: obiectivele, activităţile, bugetul, calendarul şi metodologia proiectului, fişele de post, constituirea echipei, modul de lucru in echipa. relaţiile contractuale (semnarea contractelor de muncă/colaborare/prestare servicii)

            2 Selectarea comunităţilor In care vor avea loc Forumurile Locale trimiterea de scrisori către primării . Se vor trimite către cele 40 de primării urbane din Oltenia, scrisori de invitaţie la o sesiune de informare care va avea loc la Craiova. Sunt invitaţi să participe câte un reprezentant al fiecărei primării, condiţia de participare fiind ca acesta să fie însoţit de către un reprezentant al unui ONG din comunitate. Vom recomanda primăriilor ca reprezentantul acestora să fie primarul, unul dintre viceprimari sau funcţionarul din cadrul primăriei împuternicit cu relaţia cu mediul asociativ. Scrisoarea se va trimite cu 10 zile înainte de sesiunea de informare, sesiunea de informare. Va avea loc la Craiova (durata acesteia fiind de 2 -3 ore ). Se va prezenta proiectul, obiectivele, finanţatorii şi se vor prezenta modalităţile de parteneriat Intre APL şi ONG-uri dintr-o comunitate şi beneficiile unui astfel de parteneriat în vederea atragerii fondurilor structurale. La această sesiune vor fi invitaţi să participe şi reprezentanţii mass media, aceştia având la dispoziţie un timp pentru a formula întrebări. Tot la această sesiune se va înmâna atât reprezentanţilor primăriilor cât şi reprezentanţilor ong-urilor un chestionar care va fi necesar la selectarea comunităţilor. Acest chestionar va descrie colaborările anterioare între APL şi ONG uri, va evidenţa   problemele/nevoile   în   jurul   cărora   fiecare   actor  consideră necesitatea unui astfel de parteneriat cât şi modalităţile de realizare a parteneriatelor.

 -   primirea aplicaţiilor şi selectarea comunităţilor. - se va face în urma analizei aplicaţiilor trimise atât de primării cât şi de reprezentanţii ong-urilor. Astfel vom selecta localităţile în care vom organiza forumuri (luând în calcul interesul

manifestat de primărie şi existenţa în comunitate a unui ONG cu capacitate de a organiza în parteneriat cu CRONO aceste forumuri). În afară de cei 8 reprezentanţi ai ONG care vor organiza aceste forumuri se vor selecta încă 8 reprezentanţi ai altor ONG-uri care au trimis aplicaţii (aceştia pot fi tot din cele 8 localităţi  sau din altele, pregătirea acestora fiind necesara în transmiterea experienţei prezentului proiect în alte localităţi).

3. Instruirea în vederea organizării Forumurilor Locale.   Se va organiza un seminar de instruire în vederea organizării Forumurilor Locale. Scopul cursului este instruirea participanţilor în vederea organizării unor Forumurilor Locale pentru iniţierea proiectelor comunitare.

Cursul va avea ca durata 2 zile (1 zi hotelieră) şi se va organiza într-o staţiune montană avându-se în vedere o distanţă cât mai mică de deplasare a participanţilor

Participa 8 reprezentanţi ai ONG-urilor partenere CRONO în vederea organizăm Forumurilor Locale, 8 reprezentanţi ai altor ONG-uri, echipa de proiect ( coordonatorul de proiect, facilitatorii si 2 voluntari CRONO).

4.  Organizarea   Forumurilor  Locale.   In  cadrul  acestei  etape  a  proiectului consultanţii CRONO vor efectua o prima vizită de pregătire a Forumurilor în cele 8 comunităţi selectate (se va realiza lista invitaţilor, invitaţiile, pregătirea materialelor, a logistica, a sălii etc) Apoi consultanţii vor modera Forumurile Locale. La acestea vor participa pe lângă reprezentanţii ONG şi APL alţi factori interesaţi din comunitate (instituţii si agenţi economici), iar la acestea se vor identifica diverse probleme/nevoi din comunitate în jurul cărora se vor forma grupuri de lucru care vor iniţia proiecte pentru rezolvarea acestora.

Un Forum Local va avea ca durată de desfăşurare 2-3 ore şi la acestea participă pe lângă reprezentanţii primăriei şi ai ONG-uritor din comunitate, reprezentanţi ai altor instituţii din comunitate (şcoala, biserica, poliţie, autorităţi sanitare şi de mediu, presa, reprezentanţi ai minorităţilor etc.) şi reprezentanţi ai autorităţilor de management al programul operaţional de dezvoltare a capacităţii administrative.

In prima parte (1 ora) se va prezenta Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Capacităţii Administrative (reprezentanţii autorităţii de management), apoi se vor identifica probleme/nevoi ale comunităţii locale în jurul cărora se vor constitui grupurile de lucru în vederea iniţierii de proiecte cu finanţare de la POS DCA. Se va avea în vedere ca din aceste grupuri de lucru să facă parte şi reprezentanţii ONG-urilor

            5.Organizarea primelor întâlniri ale grupurilor de lucru. Această activitate a proiectului are ca scop consolidarea grupurilor de lucru. Consultanţii CRONO vor efectua câte o vizită în fiecare dintre comunităţile în care au avut loc Forumuri şi vor modera întâlnirile grupurilor de lucru urmărind îmbunătăţirea capacităţii de lucru ale acestora. Astfel, la această întâlnire se va desemna persoana din cadru fiecărui grup de lucru care va avea ca atribuţii convocarea şi organizarea întâlnirilor ulterioare. De asemenea, se va stabili un calendar de întâlniri ale grupurilor, agenda acestor întâlniri cât şi toate detaliile necesare pentru ca aceste grupuri să poată să îşi atingă obiectivele pentru care s-au constituit (redactarea unui proiect care va ti finanţat de la POS DCA).

            6.Conferinţă de presă de diseminare a rezultatelor proiectului. În ultimele două săptămâni ale duratei de implementare a proiectului va fi organizată o conferinţa de presă pentru a marca încheierea proiectului şi a prezenta opiniei publice rezultatele.

            7.Evaluarea rezultatelor proiectului. În ultima lună de proiect echipa de proiect va evalua rezultatele obţinute prin implementarea proiectului.

 

1 Forumurile Locale în vederea Iniţierii de Proiecte Comunitare ■ întâlniri publice în care participă diferiţi actori din comunitate (instituţii, ong -uri, firme etc) în urma cărora vor rezulta parteneriate în vederea realizării de proiecte pentru rezolvarea problemelor identificate

 

 

 

 

Restartare: Fundatia Tismana

Conversaţi aici: pareri@tismana.ro